![](https://parmaco.se/wp-content/uploads/sites/3/2025/02/Parmaco_Facebook_topbanner_820x360_SE-V1.png)
Parmaco lanserar ett förnyat varumärke – omvandlar samhällen genom dynamisk arkitektur
Med ett starkt engagemang för design, flexibilitet och cirkularitet lanserar Parmaco sin uppdaterade varumärkesidentitet, som speglar företagets utveckling och framtidsvision. Som ledare inom dynamisk arkitektur fortsätter Parmaco att utmana traditionella byggnormer och leverera lösningar som anpassar sig till samhällets föränderliga behov.
Med rötter i Finland och över 60 års erfarenhet erbjuder Parmaco ett alternativ till linjära bygg- och ägandemodeller. Genom att designa, tillverka och hyra ut dynamiska byggnader som kan växa, krympa, flyttas och återanvändas, gör Parmaco det möjligt för skolor, förskolor, bostäder, vårdmiljöer, kontor med mera att möta föränderliga behov på ett effektivt och hållbart sätt.
Byggnader ska inte vara statiska – de ska utvecklas i takt med samhällets behov och skapa miljöer där människor bor, arbetar och lever, säger Rikard Nyhrén, vd för Parmaco Sverige. Den nya varumärkesidentiteten reflekterar vårt åtagande att leverera dynamiska lösningar som är både funktionella och inspirerande. Från en lokal finsk innovatör har vi utvecklats till en internationell aktör som idag levererar dynamiska lösningar i Sverige, Finland och Tyskland.
Parmacos cirkulära erbjudande omprövar hur byggnader designas, används och återanvänds. Genom modulär konstruktion kan byggnader enkelt anpassas, flyttas och förnyas. Detta minskar både avfall och miljöpåverkan, samtidigt som det säkerställer långsiktigt värde.
Cirkularitet är kärnan i vårt erbjudande. Våra byggnader är designade för att möta både dagens och framtidens behov,” säger Ylva Ridderheim, marknads- och kommunikationschef på Parmaco. ”Vår modulära konstruktion har utvecklats och förfinats genom åren, vilket gör att våra byggnader idag smälter in sömlöst i omgivningen och uppfyller samma höga krav som traditionella byggnader. Den här varumärkesutvecklingen representerar den energi, innovation och ansvar som driver oss framåt och som kommer att fortsätta forma vår framtid.
Den nya varumärkesidentiteten är mer än bara en visuell förändring – den bekräftar Parmacos åtagande att omvandla byggd miljö genom hållbara, funktionella och anpassningsbara lösningar som möter globala behov för framtidens byggande.